OL@G4
Профессиональный советчик
AndryXXL написал(а):Друзья, должен поделиться наблюдением: действительно масло начинает сгорать когда раскручиваешь на трассе выше 4500 оборотов и если масла под крышку, оптимально держать уровень посредине меток и не брезговать чаще проверять уровень....оптимальная скорость как мне кажется-140 км...
а насчет Пассатов - на станции обратил внимание, что в ремонте Пассатов - 5, Октавий -3, Туарег -4, и ни одного Гольфа!!! Пардон, я был на Гольфе и то, только на тестирование движка заехал...
Так что думайте сами....Гольф 1,4 идеален для города, 1,6 лучше, но прожорливее, 1,8 и выше - я бы для движения в пробках не купил бы.....
А насчет выдавливания масла можно подробнее?
У меня на трассе не ест масло вообще. Правда езжу как правило только с женой, теща сзади не сидит.
Вот что пишет Эльза о выдавливании масла в моторах 1,4.
Technical Solution
Problem description
Engine oil pressure warning or significant engine oil loss at temperatures under -8°C
Cause
If the vehicle is mainly used in extreme short-distance operation, condensed water can gather in the engine and freeze. This can lead to two different symptoms:
• Engine oil pressure warning, because the intake of the oil pump is blocked by ice.
• Significant engine oil loss, because the crankcase ventilation is frozen. The excess pressure is released through the dipstick tube, where oil is squeezed out of the engine.
Production solution
Heated crankcase ventilation from 12.2000 and
through-flow crankcase ventilation from 03.2002 on all Golf vehicles.
Service solution
If the engine is still ready for use, change the oil with the oil filter and clean the oil separator.
Check the engine oil and the compression as well as the running noises of the engine. If there are any irregularities, contact Product Technical.
Fit the through-flow crankcase ventilation - Part No 036 198 999 B.
The fitting instructions are included in ELSA - Technical information - Retrofitting through-flow crankcase ventilation - Installation description for fitting a through-flow crankcase ventilation for (PCV) Golf 1.4 l/55 kW (AKQ and AHW) with throttle cable.
Accounting instructions
Service identifier/damage code/manufacturer: 1050 010 WWO
In case of vehicle breakdown use damage code 088.
Надеюсь с переводом все разберутся, если напишу своими словами - не поверите .
Я просто летом вымыл маслсепаратор с патрубком и клапан картерных газов в корпусе воздушноко фильтра. Вытряс из шланга кучу кокса.
Пока проблем нет, правда в Киеве морозы ниже 8 градусов - редкость.