ten70
Оракул
- Сообщения
- 16 239
- Реакции
- 2 402
- Авто
- AD1 R-Line TDI
Mixagolf1 написал(а):ten70 написал(а):Как отнесется к этому аммо, никто не знает. Вполне возможно ему это не понравится, т.к. рабочая зона аммо смещается вниз, ближе к сжатию...
вот ответ на твой вопрос с сай та Кони (сайт американский, там подобнее все описано):
Q: How far can I safely lower my car?
A: KONIs are designed to fit standard height cars and can work with lowered cars as long as they don't bottom out internally and become damaged. Unlike some shocks, KONIs are not position sensitive so they will work properly anywhere in their stroke range providing they are not bottoming or topping out. Different vehicle suspension designs have different stroke travels but a good rule of thumb is that most vehicles can be lowered acceptably about 1 1/2 inches, beyond that the possibility of bottoming increases rapidly although some longer stroke cars can go lower. Most vehicles are equipped with bump stops to keep the shocks and springs from bottoming out. When lowering a vehicle be sure to reuse your bump stops as they are cheap insurance to avoid bottoming damage. Remember also that severely lowered vehicles typically also have a negative effect on suspension geometry, ride quality and handling, and tire and suspension part wear.
Выделил я следующее:
" KONI созданы для установки на машины со стандартной высотой подвески и могут работать на на заниженных машинах, если при этом их не "пробивает", что приводит к внутренним повреждениям
В отличие от других аммортизаторов, KONI не чуствительны к положению штока, так что они будут правильно работать при любом положении, если при этом аммортизатор не "пробивает"
Короче, должны они работать с занижением и баста!
Наверно имелось ввиду в крайних положениях хода штока не желательно, чтобы аммо работало...
Но как это проверить на данном типе установленных пружин?
Все таки к коням нужны коневские пружины.