Двигатель 1,6 TDI DCXA регламент замены ГРМ Passat B8 TO

Yuzef написал(а):
Всё зависит от турбы, на каких оборотах она способна вдуть по макс.
Ну и экология не дает сильно разгуляться.

мерс дизель, выходя на ровный ход , спокойно без напряга катит машину уже с 1100об
ну и максимальные обороты у них тоже меньше.
 
AlexTDI написал(а):
мерс дизель, выходя на ровный ход , спокойно без напряга катит машину уже с 1100об
ну и максимальные обороты у них тоже меньше.

Эти заниженные обороты зло. Разве насос обеспечивает нормальное давление. Я уж как-то по старинке, как на BLS и AFN, 2тыс. И вперёд.
 
1454MAK написал(а):
Эти заниженные обороты зло. Разве насос обеспечивает нормальное давление. Я уж как-то по старинке, как на BLS и AFN, 2тыс. И вперёд.

Видимо мерсу хватает.
Фольковские более менее спокойно идут 1500-1700
 
Джентльмены, такой вопрос: в поршнях ED288 1,6 TDI DCXA канавки или отверстия под маслосъемным кольцом ? фото/видео живых есть ? Так, для расширения кругозора.
 
Maintenance Skoda Superb III 2015 ➤
1.6/88; 2.0/110; 130; 140 kW TDI CR engine
Engine: DCXA, CRLB, DDAA, DFEA, DFCA, DCZA, CRGA, DFHA, DFGA

Additional work - different intervals in dusty / low-dust countries


Work involvedMaturity according to time or kilometer dateMaturity according to time or kilometer date
Operation in normal weather and traffic conditions (low-dust countries)Dust-rich countries (Russian Federation)
– Sliding / tilting roof: Check for noise, function and water drainage -
Sliding / tilting sunroof with colourless grease G 060 567 A2
After 3 years or 60,000 km, then every 2 years/60,000 kmEvery 15,000 km or 1 year
– Sliding / tilting sunroof: clean and grease guide rails -
Sliding / tilting sunroof with colourless grease G 060 567 A2
-Every 15,000 km or 1 year
– Sliding / tilting sunroof: Check for noise, function and water drainage,
clean and grease guide rails - Sliding / tilting roof with grey grease G 060 567 A2
After 3 years or 60,000 km, then every
2 years/60,000 km
Every 15,000 km or 1 year
– Clean air filter housing and change air filter elementEvery 90,000 km or 6 yearsEvery 30,000 km or 2 years
– Dust and pollen filter for passenger compartment: replaceEvery 2 years or 60,000 kmEvery 30 000 km or 1 year
– Replace toothed belt for camshaft drive and tensioning pulley
for common rail diesel engines
Every 210,000 kmEvery 120,000 km
– Replace the toothed belt for camshaft drive - petrol engines with toothed belt-Every 120,000 km
– Replace toothed belt for coolant pump drive for petrol engines -
does not apply to 1.8 l TSI and 2.0 l TSI engines (with camshaft chain drive)
-Every 120,000 km
– V-ribbed belt: replace-Every 60 000 km
– Fuel filter diesel engines: replaceEvery 90 000 kmEvery 30 000 km diesel engines with fuel
operation not according to standard DIN EN
590
– Replace spark plugs - 1.4 l TSI and 2.0l TSI petrol enginesEvery 4 years or 60,000 kmEvery 30 000/20 000 km or 2 years
All 15 000/10 000 km or 1 year
- Gasoline engines with fuel operation not
according to standard DIN EN 228
– Replace spark plugs - 1.8 l TSI petrol enginesEvery 90,000 km or 6 yearsEvery 30 000/20 000 km or 2 years
All 15 000/10 000 km or 1 year
- Gasoline engines with fuel operation not
according to standard DIN EN 228
 
Последнее редактирование:
невезуха россии меняй масло каждые 15000км, ремень через 120000кми т.додни расходы
 
невезуха россии меняй масло каждые 15000км, ремень через 120000кми т.додни расходы
так авто тока из бельгии...по маслу по книжке меняли через 25 000...про ремень нифига нет...верно ещё заводской стоит...пробег 150 000...не хочу чтоб лишний раз наши мастера лазили в движок
 
так авто тока из бельгии...по маслу по книжке меняли через 25 000...про ремень нифига нет...верно ещё заводской стоит...пробег 150 000...не хочу чтоб лишний раз наши мастера лазили в движок
ну так и катай до 210000км, а что мотор такой дохлый, он же вообще не едет
 
Maintenance Skoda Superb III 2015 ➤
1.6/88; 2.0/110; 130; 140 kW TDI CR engine
Engine: DCXA, CRLB, DDAA, DFEA, DFCA, DCZA, CRGA, DFHA, DFGA

Additional work - different intervals in dusty / low-dust countries


Work involvedMaturity according to time or kilometer dateMaturity according to time or kilometer date
Operation in normal weather and traffic conditions (low-dust countries)Dust-rich countries (Russian Federation)
– Sliding / tilting roof: Check for noise, function and water drainage -
Sliding / tilting sunroof with colourless grease G 060 567 A2
After 3 years or 60,000 km, then every 2 years/60,000 kmEvery 15,000 km or 1 year
– Sliding / tilting sunroof: clean and grease guide rails -
Sliding / tilting sunroof with colourless grease G 060 567 A2
-Every 15,000 km or 1 year
– Sliding / tilting sunroof: Check for noise, function and water drainage,
clean and grease guide rails - Sliding / tilting roof with grey grease G 060 567 A2
After 3 years or 60,000 km, then every
2 years/60,000 km
Every 15,000 km or 1 year
– Clean air filter housing and change air filter elementEvery 90,000 km or 6 yearsEvery 30,000 km or 2 years
– Dust and pollen filter for passenger compartment: replaceEvery 2 years or 60,000 kmEvery 30 000 km or 1 year
– Replace toothed belt for camshaft drive and tensioning pulley
for common rail diesel engines
Every 210,000 kmEvery 120,000 km
– Replace the toothed belt for camshaft drive - petrol engines with toothed belt-Every 120,000 km
– Replace toothed belt for coolant pump drive for petrol engines -
does not apply to 1.8 l TSI and 2.0 l TSI engines (with camshaft chain drive)
-Every 120,000 km
– V-ribbed belt: replace-Every 60 000 km
– Fuel filter diesel engines: replaceEvery 90 000 kmEvery 30 000 km diesel engines with fuel
operation not according to standard DIN EN
590
– Replace spark plugs - 1.4 l TSI and 2.0l TSI petrol enginesEvery 4 years or 60,000 kmEvery 30 000/20 000 km or 2 years
All 15 000/10 000 km or 1 year
- Gasoline engines with fuel operation not
according to standard DIN EN 228
– Replace spark plugs - 1.8 l TSI petrol enginesEvery 90,000 km or 6 yearsEvery 30 000/20 000 km or 2 years
All 15 000/10 000 km or 1 year
- Gasoline engines with fuel operation not
according to standard DIN EN 228
Больше всего умиляет, что для СНГ у них другие нормы. Машина, что, летать стала, что регламент поменялся как для самолёта....
 
Назад
Сверху Снизу