mitali
Просто заглянул
День добрый, подскажите, что делаю не так??
Ситуация: попала вода в ЭБУ сгнили и отвалились контакты, приобрел б.у. ЭБУ, пытаюсь заменить.
старый ЭБУ 036 906 032 J, новый 036 906 032 BJ
логины обоих вытащил из еепром с помощью vag commander 1.4, оба подходят т.к. при работе с VAG COM в разделе Двигатель - Логин он их принимает.
приборка 1U0920811A (komby+wegfash -rsp -vdo v 13)
тем же vag commander 1.4. из еепром вытащил логин, который тоже подходит и вообще совпатает с логином ЭБУ и он же прописан на бирке с ключами.
Далее привязка:
Через VAG COM входим в Двигатель - Логин (вводим логин б.у. ЭБУ) - Адаптация - 50 канал (вводим логин приборки\старого ЭБУ) - ТЕСТ - (значение в поле логина становится 32000)
и вроде бы все, но кнопка Сохранить становится недоступной и соответственно ничего не сохраняется. Что не так???
Вот инструкция по которой делал:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/I..._.28USED_ECU.29
Immobilizer III ECU Swapping
Engine Control Unit (ECU) Swapping (USED ECU)
Prerequisites:
The REPLACEMENT (USED) ECU is installed in the car.
Battery voltage at least 12.5 V.
All relevant coding and adaptation values have been transferred from the ORIGINAL (OLD) ECU to the REPLACEMENT (USED) ECU.
Make sure to have BOTH PIN's, from the ORIGINAL (OLD) and the REPLACEMENT (USED) ECU.
Make sure to have the Radio Code (for factory radios only).
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
For the following procedure, use the PIN of the REPLACEMENT (USED) ECU.
4-digit PIN
The PIN needs to be entered as 5-digit number in the New Value box. For example, if your PIN is 1234, enter 01234.
[Do it!]
[Adaptation - 10]
Enter 050 in "Channel Number".
[Read]
For the following procedure, use the PIN of the ORIGINAL (OLD) ECU.
4-digit PIN
The PIN needs to be entered as 5-digit number. For example, if your PIN is 1234, enter 01234.
[Test]
The values may change to "32000", this is normal
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Switch OFF the ignition and let the car sit for ~1 minute, then switch ON the ignition again.
Verify that the REPLACEMENT (USED) ECU now shows the VIN and if supported IMMO-ID of the vehicle now.
Verify that the REPLACEMENT (USED) ECU has the same Coding as the original unit, or code it from scratch using the repair manual or coding chart in VCDS when applicable.
Ситуация: попала вода в ЭБУ сгнили и отвалились контакты, приобрел б.у. ЭБУ, пытаюсь заменить.
старый ЭБУ 036 906 032 J, новый 036 906 032 BJ
логины обоих вытащил из еепром с помощью vag commander 1.4, оба подходят т.к. при работе с VAG COM в разделе Двигатель - Логин он их принимает.
приборка 1U0920811A (komby+wegfash -rsp -vdo v 13)
тем же vag commander 1.4. из еепром вытащил логин, который тоже подходит и вообще совпатает с логином ЭБУ и он же прописан на бирке с ключами.
Далее привязка:
Через VAG COM входим в Двигатель - Логин (вводим логин б.у. ЭБУ) - Адаптация - 50 канал (вводим логин приборки\старого ЭБУ) - ТЕСТ - (значение в поле логина становится 32000)
и вроде бы все, но кнопка Сохранить становится недоступной и соответственно ничего не сохраняется. Что не так???
Вот инструкция по которой делал:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/I..._.28USED_ECU.29
Immobilizer III ECU Swapping
Engine Control Unit (ECU) Swapping (USED ECU)
Prerequisites:
The REPLACEMENT (USED) ECU is installed in the car.
Battery voltage at least 12.5 V.
All relevant coding and adaptation values have been transferred from the ORIGINAL (OLD) ECU to the REPLACEMENT (USED) ECU.
Make sure to have BOTH PIN's, from the ORIGINAL (OLD) and the REPLACEMENT (USED) ECU.
Make sure to have the Radio Code (for factory radios only).
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
For the following procedure, use the PIN of the REPLACEMENT (USED) ECU.
4-digit PIN
The PIN needs to be entered as 5-digit number in the New Value box. For example, if your PIN is 1234, enter 01234.
[Do it!]
[Adaptation - 10]
Enter 050 in "Channel Number".
[Read]
For the following procedure, use the PIN of the ORIGINAL (OLD) ECU.
4-digit PIN
The PIN needs to be entered as 5-digit number. For example, if your PIN is 1234, enter 01234.
[Test]
The values may change to "32000", this is normal
[Save]
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Switch OFF the ignition and let the car sit for ~1 minute, then switch ON the ignition again.
Verify that the REPLACEMENT (USED) ECU now shows the VIN and if supported IMMO-ID of the vehicle now.
Verify that the REPLACEMENT (USED) ECU has the same Coding as the original unit, or code it from scratch using the repair manual or coding chart in VCDS when applicable.