44 Рулевой усилитель Sterring Assist, платформа А5 1К1 909 144 Н

ten70

ten70

Оракул
Сообщения
16 239
Реакции
2 403
Авто
AD1 R-Line TDI
Общего описания на этот блок не нашел пока...

Измеренные блоки:


119309_01.jpg



119309_02.jpg



119309_03.jpg



119309_04.jpg


Адаптации:


119309_05.jpg



119309_06.jpg



119309_07.jpg


Процедуры по проведению адаптаций от Росстеча:
  Adaptation
Basic Setting
Sensor for Steering Angle (G85)

Important Note: This applies only for Models with Conti/Teves MK70 ABS/ASR. For Conti/Teves MK60 ABS/ASR/ESP look at Vehicle specific specific Procedures in ABS System documentation.

Prerequisites:

    * Start the vehicle.
    * Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
    * Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
    * If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
    * Ensure that the steering wheel is not moved again.
    * Keep the engine running and do not switch off the ignition.
    * System voltage at least 12.0 V.

[Select]
[44 - Steering Assist]
[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [Sec.Access - 16] instead
Enter 40168, to enable the basic setting.
[Do it!]
[Basic Settings - 04]
Group 060
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]
After a successful basic setting, field 1 should say "OK".
[Done, Go Back]
To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.
[Measuring Blocks - 08]
Group 007
[Go!]
Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5 °.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

Note: After successful basic setting, the Steering Limit Stop needs to be adapted too.


Special Procedures
Steering Limit Stop Adaptation

(Engine still running)

    * Center steering wheel (±10°) and hold it centered for 5 seconds.
    * Turn steering wheel completely to the left and hold it there for a second.
    * Turn steering wheel completely to the right and hold it there for a second.
    * Center steering wheel (±10°).
    * Switch OFF engine and ignition.
    * Switch ON ignition.
    * Wait 5 seconds.
    * Steering Assist Warning Lamp should turn OFF. If it doesn't, perform a short test drive.


Checking Steering Torque Sensor (G269)

Prerequisites:

    * Ignition ON
    * Engine ON (Idle)
    * System voltage at least 11.0 V.

[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Group 001
[Go!]
Field 2: Steering Torque Sensor (G269)

Turn the Steering Wheel multiple times completely to the left and right. The Torque Values should change.
If the Torque Values do change, it's most likely an intermittent Fault in the Wiring/Connectors.
If the Torque Values do NOT change, the Sensor itself or the Power Supply (Terminal 15) might be faulty.

Group 004
[Go!]
Field 2: Power Supply (Terminal 15), Specification: "Term. 15 ON"
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
 
Здравствуйте ten70. Установил на свою машину VW Caddy электрическое рулевое. Вагкомом показывает 1K1 909 144L. Вобщем работой доволен, но есть одна тонкость. Оди раз в два или три дня раздается писк, выскакивает красный руль. Можно на это внимания не обращать, т.к. через 5 сек. красный руль гаснет. При этом все работает нормально. Ваг показал ошибку 03075. Не может связаться с датчиком J791. Как Вы мне посоветуете, попробовать программировать или так и ездить?
 
А на кадди установлен помощник параллельной парковки? :LOL:

03075 - Parallel Parking Assistance Control Module (J791): No Signal/Communication


Если нет, то надо правильно адаптировать блок рулевой рейки:


200088_08.jpg
 
Получилось. Но во всплывающем меню позиции 2 не было. Только 1-not instiled, и 0-instiled. Методом тыка поставил 2. Ошибок пока нет. УРА! Спасибо.
 
Добрый день, по AUDI Q3 можете помочь?
После смены рулевой рейки не могу удалить ошибки, видимо где то нужно прописать код.
А где его взять и куда записать я не знаю.
На панели горит только желтый руль, больше ошибок нет.


Thursday,05,February,2015,14:50:29:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401


Address 03: ABS Brakes Labels: 5N0-614-109.CLB
Control Module Part Number: 5N0 614 109 BL HW: 5N0 614 109 BL
Component and/or Version: J104 C6 450M V469 0151
Software Coding: 0050549
Work Shop Code: WSC 00049 770 00152
VCID: 76E9F80101DC1C9
1 Fault Found:

01309 - Power Steering Control Module (J500)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 105
Mileage: 8619 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.05
Time: 14:47:37

Freeze Frame:
Speed: 0.0 km/h
Hex Value: 0x0000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Voltage: 13.75 V
Bin. Bits: 00011111
Count: 281
Hex Value: 0x0000


Thursday,05,February,2015,14:51:03:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401


Address 44: Steering Assist Labels: 5N1-909-144.clb
Control Module Part Number: 5N1 909 144 R HW: 5N1 909 148 J
Component and/or Version: J500__APA-BS KL.0 1401
Software Coding: 0000258
Work Shop Code: WSC 00049 770 00152
VCID: 41835BDD1892EB1




1 Fault Found:

02546 - Steering Limit Stop
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100101
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 105
Mileage: 8619 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.05
Time: 14:13:26

Freeze Frame:
Term 15 On
RPM: 760 /min
Speed: 0.0 km/h
(no units): 7.0
Voltage: 14.00 V
 
По желтой лампочке, на заведенном двигателе покрутить рулем в обе стороны до крайних положений.
Лампа должна погаснуть.

По ошибке абс непонятно.
Если рулевая рейка новая (скорее всего так), то надо залить характеристику усилителя руля.
 
ten70 написал(а):
По желтой лампочке, на заведенном двигателе покрутить рулем в обе стороны до крайних положений.
Лампа должна погаснуть.

По ошибке абс непонятно.
Если рулевая рейка новая (скорее всего так), то надо залить характеристику усилителя руля.

Где характиристику взять и куда записать?
 
Обратиться к специалистам.
 
Назад
Сверху Снизу