5168 - Altitude Sensor, Boost Pressure Sensor - менял его, менял G31

  • Автор темы Invader
  • Дата начала
  • Ответы 9
  • Просмотры
  • Теги
    sensor

Invader

Просто заглянул
Сообщения
6
Реакции
0
Город
Москва
Авто
Golf2
Машина Skoda Yeti 2010 год, TDI 2.0, двигатель CFHF.

Ребят может вы подскажите, есть такая проблема
5168 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor
P1592 00 [175] - Implausible Correlation
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 14
Mileage: 67307 km
Date: 2034.14.13
Time: 22:26:12

Параллельльно иногда:
5169 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 00 [172] - Signal too High
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 32
Mileage: 66851 km
В любом из случаев компьютер уходит в аварийный и душит машину:(
Клемы смотрел, провода не звонил но проверял.
Датчики эти оба менял толку чуть!:(
Дырок в шлангах нет!
Что ещё глянуть??
 
TSB - 2012601

Engine doesn't work, entries 18000, 05522, 08825 or 00665 Release date:
11-Apr-2009
Customer statement / workshop findings
The engine has no performance, the engine warning light is on and the following
entry is logged in the engine control unit:
• 05522 P1592 altitude sender signal/boost pressure sensor - implausible ratio
• 18000 P1592 altitude sender signal/boost pressure sensor - implausible ratio
• 08825 P2279 air leak in intake system
• 00665 P0299 below boot pressure control limit
Technical background
Transfer resistance in the engine wiring loom.
Production change
Gradual introduction of an optimised engine wiring loom
Part number Designation
1KD 971 658
Adapter wiring loom
Proceed as follows:
• Check whether the complaint is present. Switch on the ignition, select the
function 01 self-diagnosis on and check in the measured value block 10 whether
there is a deviation of over 50 mbar in display field 2 and 3.
The measured pressure values depend on the altitude and the weather. Tolerance
range up to an altitude of about 300 m.
If there is an increased deviation, proceed as follows:
Clean earth points
Fit wiring loom (part number 1KD 971 658)
Update the software of the engine control unit


1KD 971 658


 
ага, понятно, менять провод - а куда он пофакту приходит?
Нужно что-то ещё прошивать?
 
Сперва: :LOL:
• Check whether the complaint is present. Switch on the ignition, select the
function 01 self-diagnosis on and check in the measured value block 10 whether
there is a deviation of over 50 mbar in display field 2 and 3.
The measured pressure values depend on the altitude and the weather. Tolerance
range up to an altitude of about 300 m.
If there is an increased deviation, proceed as follows:
Clean earth points
 
понятно, вот только проводок накрылся походу:(
 
Может, кто знает как саммим заменить этот кабель?
Или инструкция может у кого завалялась?
 
на конце провода есть бирки с номерами необходимых пинов
 
Ок, а в каком шлейфе стык или он напряму в ЭБУ идёт?
 
сначала надо провести диагностику, чтобы убедиться, что проблема с проводкой.

Ищи нормальный сервис.
 
проблема явно в проводке, появляется на прогретой машине (сопротивление проводов ясное дело повышается), при шевелении разъёма на короткое фремя исчезает..
 
Назад
Сверху Снизу