ошибки 04759, 00665, 00257 локализация неисправности B6/1,8tsi/bzb

  • Автор темы rkurban
  • Дата начала
  • Ответы 2
  • Просмотры
  • Теги
    1.8t

rkurban

Просто заглянул
Сообщения
1
Реакции
0
Город
makhachkala
Авто
VW passat B6 1.8tsi BZB 2008г.
Добрый вечер! SOS!!! Горит ДжекиЧан, сбрасывал 3 раза на VASе. каждый раз после сброса всплывают 3 косяка.
1.) 04759 - Трубопроводы между дросселем и заслонком.,Падение давления
2.) 00665 - Регулировка давления меньше нижнего предела
3.) 00257 - Воздухомер.,Недостоверный сигнал.
СИМПТОМЫ: Недостаточная мощность при наборе скорости. При сильном ускорении слышен свист(Грххх...)
кар: 1.8tsi/bzb/77000км. Что за дребедень? Насчёт 1-го система герметична. вот 2 и 3 хотелось бы локализовать..
 
даже номера ошибок правильно не можем переписать?

17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)

Possible Solutions
Check Hoses and Pipes between Components
Check / Replace Boost Pressure Control Valve (N249)
Check / Replace Diverter Valve
Check / Clean Throttle Body
Perform Throttle Body Alignment

Special Notes
Did anyone install an extra (wrong) dump valve?
When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather Valve
If the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle.


16683/P0299/000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached

Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control

Special Notes
When found in 2.0l TFSI:
Check Boost Pressure Control Valve (N249), for cracked rubber diaphragm. A new/optimized Valve is available under Part # 06H-145-710-D (or newer), see TPI 2016331 for details

16485/P0101/000257 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

Possible Solutions
Check Intake Air Filter
Check Mass Air Flow Sensor (G70)
Check Ground Spots
Check Wiring and/or Connections from/to Mass Air Flow Sensor (G70)

Special Notes
In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm)

Начни с проверки расходомера.
 
Нужно проверить клапан картерных газов (стоит сверху такой пластмассовый) и скорее подсос будет через задний сальник коленвала.Скорее что он и течет при этом.
 
Назад
Сверху Снизу