ошибка 01486 горит АБС и ЕСП

GOLF^ik

Мастер советчик
Сообщения
434
Реакции
83
Город
Россия Белгород
Авто
VW Golf 4 VARIANT 2003г
Адрес 03: Электроника тормозной системы Label: 1C0-907-37x-ESP-F.clb
Part No: 1C0 907 379 M
Компонент: ESP FRONT MK60 0102
Кодировка: 0011266
Мастерская #: WSC 01266 785 00200
VCID: 346CE0C92EBD

1 неисправность:
01486 - Запущена функциональная проверка системы
000 - -
горит на панели абс.Как вылечить это? Знающих прошу помочь!!!!
 
ESP System Function Test

Notes
The ESP road test serves to check the plausibility of the signals from the lateral acceleration sender, rotation rate sender and pressure sender.
It should always be carried out after removing or replacing any parts of the ESP system.
It is not possible to cancel the ESP road test after it has been started. The complete test procedure must be performed.

Pre-Conditions
ABS Warning Light (K47) ON and ASR Indicator Light (K155) OFF.
Engine RUNNING.
Vehicle standing.

Instructions
Press brake pedal firmly until the ASR Indicator Light (K155) goes ON. A brake pressure of at least 35 bar needs to be reached for this.
Start road test (Do this on an enclosed site or make sure to drive according to traffic regulations).
Make a right turn, then a left turn (or vice versa). A rotation rate (turn rate) of ~10 °/s must be reached while driving these turns.
The ABS Warning Light (K47) should now turn OFF.
A common example for turns like this is driving turns with a radius of 10 to 12 meters (30 to 40 feet) with a speed of 15 to 30 kph (9 to 18 mph).
The ABS, EDS, ASR and ESP functions may NOT get activated during these test.
Doing other maneuvers between the turns should have no influence on the ESP System Function Test.
 
По всем сказанному понимаю,что надо
1:найти хорошую площадку
2: завести двигатель
3:резко надавить на педаль тормоза,чтобы давление превысило 35 бар
4:потом ехать змейкой,руль до упора право потом лево со скоростью 15-20 км/ч и радиусу 10-12 метров
5: и должно все нормализоваться.
Лампочка ЕСП потухла-по снегу с буксами во дворе по зажигал. АБС поедем завтра испытывать (если правильно понял перевод)
 
Спасибо кто подсказал,проведено следующее: нашел хорошую площадку,завел двигло,резко надавил на педаль тормоза-как результат начала моргать лампа ЕСП на приборке(как я понял система вошла в режим теста)Дальше на скорости не более 15-20км/ч едим в право потом в лево(змейкой), радиусом примерно 10-12метров и наслаждаемся и ждем когда эта зараза потухнет.Если лампа ЕСП потухла (знатит режим теста закончился) ,а АБС горит проводим все заново. У самого получилось раза с 8.Результат- должны потухнуть лампы АБС и ЕСП.Всем удачи и спасибо за ответы!!! Тема-- АП.
 
Народ прошу помощи, был приобретен Гольф 5, при самодиагностике лампы тухнут вроди как нормально, но АБС и ЕСП не работают, комп показал ошибку 01486, запущен тест... пробовал делать так, как тут описано, резко и сильно нажимаю на педаль тормоза, но лампа не загорается :( куда рыть? залез КТСкой в параметры ЕСП, она показывает что педаль как бы постоянно то нажимают то отпускают, лягушку менял... подскажите люди добрые что попробовать.
 
ESP System Function Test (Bosch)
Notes
The ESP road test serves to check the plausibility of the signals from the lateral acceleration sender, rotation rate sender and pressure sender.
It should always be carried out after removing or replacing any parts of the ESP system.
It is not possible to cancel the ESP road test after it has been started. The complete test procedure must be performed.
Pre-Conditions
ABS/EDS Warning Light (K47) ON and ASR/ESP Indicator Light (K86) ON.
Engine RUNNING.
Vehicle standing.
Instructions
Press brake pedal firmly until the ASR/ESP Indicator Light (K86) goes OFF. A brake pressure of at least 35 bar needs to be reached for this.
Start road test (Do this on an enclosed site or make sure to drive according to traffic regulations).
Make a right turn, then a left turn (or vice versa). A rotation rate (turn rate) of ~10 °/s must be reached while driving these turns.
The ABS/EDS Warning Light (K47) should now have turned OFF.
A common example for turns like this is driving turns with a radius of 10 to 12 meters (30 to 40 feet) with a speed of 15 to 30 kph (9 to 18 mph).
The ABS, EDS, ASR and ESP functions may NOT get activated during these test.
Doing other maneuvers between the turns will have no influence on the ESP System Function Test.

ESP System Function Test (Conti/Teves)
Notes
The ESP road test serves to check the plausibility of the signals from the lateral acceleration sender, rotation rate sender and pressure sender.
It should always be carried out after removing or replacing any parts of the ESP system.
It is not possible to cancel the ESP road test after it has been started. The complete test procedure must be performed.
Pre-Conditions
ABS Warning Light (K47) ON and ASR Indicator Light (K155) OFF.
Engine RUNNING.
Vehicle standing.
Instructions
Press brake pedal firmly until the ASR Indicator Light (K155) goes ON. A brake pressure of at least 35 bar needs to be reached for this.
Start road test (Do this on an enclosed site or make sure to drive according to traffic regulations).
Make a right turn, then a left turn (or vice versa). A rotation rate (turn rate) of ~10 °/s must be reached while driving these turns.
The ABS Warning Light (K47) should now turn OFF.
A common example for turns like this is driving turns with a radius of 10 to 12 meters (30 to 40 feet) with a speed of 15 to 30 kph (9 to 18 mph).
The ABS, EDS, ASR and ESP functions may NOT get activated during these test.
Doing other maneuvers between the turns should have no influence on the ESP System Function Test.
 
Это уже описано здесь и не раз, ещё раз повторюсь, никакой реакции на нажатие педали тормоза, хоть прыгай на неё.
 
Во первых посмотреть давление в контуре, должно быть не ниже 35 атм, поэтому и нет реакции.
 
пожалуйсто обьясните мне, правельноли я понял--стоя на месте нажемат на педаль резка всего один рас или до того как будет моргать
:clapping:
 
Namiq написал(а):
пожалуйсто обьясните мне, правельноли я понял--стоя на месте нажемат на педаль резка всего один рас или до того как будет моргать
:clapping:

когда резко нажмеш,то должна включится лампа АБС.Держать педаль не надо. Что бы резко нажать, подними ногу, что бы коленка была на уровне руля и резко ударь на тормоз
 
Назад
Сверху Снизу